Udana sprzedaż mieszkania – o czym pamiętać?

Home  /   Udana sprzedaż mieszkania – o czym pamiętać?
Udana sprzedaż mieszkania – o czym pamiętać?

Na pierwszy rzut oka sprzedaż mieszkania w dzisiejszych czasach, jest wyjątkowo łatwa. W końcu w miastach wciąż brakuje lokali dla rosnącej populacji, a rynek mieszkań na wynajem jest nieunormowany i wielu ludzi nie chce wynajmować domu, woli go kupić. Wynajmowanie mieszkań uważane jest jedynie za rozwiązanie przejściowe. Jednak to nie oznacza, że na sprzedawców nie czekają żadne zagrożenia. Na drodze do udanej transakcji staje wiele problemów, które mogą utrudnić nam życie. Ważnym czynnikiem jest też czynsz, można się zainteresować mieszkania bezczynszowe Szczecin.

 

  • Nowe a stare mieszkanie

 

Osoba prywatna, która decyduje się na sprzedaż mieszkania, przeważnie chce się pozbyć używanego lokalu. I to jest pierwsze utrudnienie. Pomimo kłopotów ze znalezieniem mieszkania, wielu potencjalnych kupców ostrożnie podchodzi do zakupu mieszkania, które nie jest nowe, wprost od dewelopera. Co prawa, co chwilę można przeczytać w prasie o konfliktach pomiędzy mieszkańcami jakiegoś osiedla a deweloperem, ale to wcale nie obniża jego zysków i zainteresowania ofertami. Właśnie ze względu na to należy dobrze się przygotować przed sprzedażą starszego mieszkania, które było już użytkowane.

 

  • Wygląd mieszkania a sprzedaż

 

Kluczem do udanej sprzedaży często bywa pierwsze wrażenie. Jeśli sprzedawca poświęci więcej czasu na odpowiednie przygotowanie mieszkania, może liczyć na lepszą i szybszą sprzedaż. Często to właśnie pozytywne, pierwsze wrażenie decyduje o zakupie.

Samo pierwsze wrażenie to nie tylko wygląd mieszkania, ale i droga prowadząca do niego. Jeśli sprzedajemy mieszkanie w bloku, to ładny wygląd klatki już wywoła pozytywne skojarzenia. Warto wcześnie również umyć i odświeżyć drzwi wejściowe do mieszkania, położyć nową wycieraczkę, posprzątać ulotki, środki czyszczące itp. Dobrym pomysłem jest również umycie podłogi pachnącym płynem. Nie powinniśmy ignorować takiego detalu jak zapach. Przyjemny zapach od razu sprawi, że potencjalny klient będzie się lepiej czuł w mieszkaniu. Najbardziej odstraszający jest zaduch i zapach stęchlizny, ponieważ kojarzy się ze starociami.

Porządek w mieszkaniu, które chcemy sprzedać to rzecz oczywista, choć niektórzy sprzedawcy ograniczają się jedynie do przetarcia kilku widocznych powierzchni i niczego więcej. To błąd. Warto dokładnie posprzątać mieszkanie. Wrażenie sterylnej czystości sprzyja budowaniu dobrego wrażenia.

Niektórzy sprzedawcy traktują mieszkanie na sprzedaż jak składzik niepotrzebnych starych mebli, a to niszczy dobre wrażenie. Brak mebli czy innych akcesoriów sprawia, że mieszkanie wydaje się większe. Mieszkania na sprzedaż Szczecin Śródmieście do bardzo dobra lokalizacja mieszkalna.

 

  • Remonty mieszkania na sprzedaż – czy to konieczne?

 

Często nie zastanawiamy się nad takimi rzeczami, jak naprawa drobnych usterek czy malowanie ścian w mieszkaniu, które chcemy sprzedać. W końcu kupiec z pewnością sam będzie chciał urządzić lokal tak, jak uważa za stosowne. Jest w tym trochę prawdy, ale pomimo tego, warto poświęcić czas i odświeżyć mieszkanie. To poprawi jego wygląd i tym samym, będzie dodatkową zachętą dla klienta. Czasem zwykłe pomalowanie ścian na biało zupełnie zmieni odbiór danego pomieszczenia. Dlaczego? Otóż może to wywołać wrażenie, że kupiec nie będzie musiał wkładać wiele wysiłku i pieniędzy w remont.

Głównie powinniśmy się zainteresować wyglądem łazienki oraz kuchni. Są to miejsca, na które klienci często zwracają uwagę. Do kategorii podstawowych czynności, które warto wykonać przed zaproszeniem klienta do mieszkania, możemy zaliczyć malowanie, wymianę tapet i pękniętych płytek w łazience, usunięcie zadrapań na stolarce. Warto również pozbyć się zacieków na umywalce i wannie, wymienić żarówki, uszczelki czy naoliwić skrzypiące drzwi.

 

  • Nie zapraszaj do mieszkania kilku klientów jednocześnie

 

Niestety, to częsty błąd sprzedających. Wydaje im się, że jeśli stworzą iluzję, że dane mieszkanie cieszy się dużym zainteresowanie, to któryś z klientów szybciej się zdecyduje na zakup.  Tego typu strategia nie działa w przypadku sprzedaży mieszkania. Wprost przeciwnie, może ona doprowadzić do tego, że wielu potencjalnych kupców zrezygnuje, czując za dużą presję i nieprzyjemne wrażenie zbyt dużej konkurencji. Nie wspominając już o tym, że kupcy będą sobie nawzajem przeszkadzać podczas oglądania. Dodatkowo właściciel będzie musiał poradzić sobie z mnóstwem pytań i nie będzie mógł poświęcić każdemu klientowi odpowiednio dużo czasu. Klient, który może sam, spokojnie obejrzeć mieszkanie, odczuje duży komfort i będzie miał poczucie indywidualnego traktowania.

Sprzedawca powinien mieć na uwadze to, że różni klienci mają różny system oceniania mieszkania. Osoby związane z budownictwem czy nieruchomościami mogą jedynie zerknąć na mieszkanie i już będą wiedzieć, czy chcą je kupić. Natomiast mniej doświadczeni kupcy spędzą w mieszkaniu dwie godziny dokładnie wypytując o różne rzeczy. Dlatego też warto zapraszać tylko jednego kupca dziennie, ponieważ nie jesteśmy w stanie ocenić, ile potrwa oglądanie, a wypraszanie klienta w połowie oglądania mieszkania nie budzi dobrych skojarzeń.