Ślubne sesje zdjęciowe – w jaki sposób wybrać idealnego fotografa?

Home  /   Ślubne sesje zdjęciowe – w jaki sposób wybrać idealnego fotografa?
Ślubne sesje zdjęciowe – w jaki sposób wybrać idealnego fotografa?

Kiedy szukasz informacji na temat fotografa robiącego sesje zdjęciowe, początkowy natłok informacji może być trochę zniechęcający. Dlatego podpowiemy, na czym najlepiej jest oprzeć swój wybór.

Sesje zdjęciowe z fotografem – podstawowe kwestie

Istnieje kilka dziedzin, które są istotne z punktu widzenia zorganizowania udanej sesji zdjęciowej. Należy do nich przede wszystkim biegłość techniczna fotografa. Na drugiej szali umieścić można także jego kreatywność (dobrze, jeżeli te dwie cechy się równoważą). Dla osób, których sesja ma być na przykład ślubna, ważna jest terminowość fotografa i jego zdolność do dobrego zarządzania czasem.

Sesje zdjęciowe – biegłość techniczna

Nie ma znaczenia, czy masz najlepszy aparat, obiektyw i inną technologię fotograficzną, jeśli nie wiesz, jak z niej korzystać. Dzisiejszy sprzęt jest wyposażony w wiele funkcji i opcji, często w więcej niż większość fotografów będzie potrzebować. Dobrze jest mieć najnowszy sprzęt, ale często niekompetentny lub niedoświadczony fotograf nie radzi sobie z tym, jak działają jego funkcje. To zaburza ślubne sesje zdjęciowe i sprawia, że efekt, pomimo najszczerszych chęci, daleki jest od oczekiwanego. Sam sprzęt nie sprawia, że ktoś ​​jest lepszym fotografem.

Sesje zdjęciowe nie mogą rządzić się przypadkiem. Fotograf, który boi się wyjść ze swojej strefy komfortu, czyli z ustawień automatycznych swojego aparatu, nie jest dobrym wyborem. Takie zdjęcia łatwo można poznać, na przykład po sylwetkach nowożeńców ustawionych na jasnym tle.

Czy kiedykolwiek próbowałeś używać telefonu komórkowego do robienia zdjęć w nocy? Najczęściej obraz jest nieco niewyraźny – wynika to z technicznego ograniczenia używania aparatu w warunkach słabego oświetlenia. Jest to akceptowalne, gdy robisz zdjęcie telefonem, ale nie jest to pożądane, gdy płacisz za profesjonalnego fotografa i za sesje zdjęciowe. Typowym przykładem, którym można się posłużyć jest fotograf, chcący uchwycić momenty pierwszego tańca pary w pomieszczeniu, gdzie jest ciemno. Jest ciemno, a kamera pozostaje ustawiona na jeden z trybów automatycznych. Aparat dostosowuje się do słabego oświetlenia, automatycznie zmniejszając czas otwarcia migawki, powoduje rozmycie obrazu. Niestety, takie zdjęcia nie wyglądają dobrze.

Na małym ekranie poglądowym aparatu sesje zdjęciowe w tych warunkach wyglądają dobrze, ale kiedy fotograf wraca do domu i sprawdza zdjęcie na ekranie komputera, czeka go szok, gdy widzi rozmazany obraz. Niestety, żadna edycja nie uratuje rozmytego obrazu, uszkodzenie zostało zrobione.

Każdy fotograf używa komputera do edycji zdjęć w postprodukcji. Jest to istotna część pracy fotografa, ale łatwo przesadzić z edycją lub, co gorsza, po prostu zrobić to niepoprawnie. Zbyt często spotyka się sesje zdjęciowe, na fotografiach z których zastosowano konkretny filtr, aby zamienić złe zdjęcie w dobre zdjęcie. Nadmierne nakładanie filtrów na wykonane zdjęcie sprawia, że taka fotografia przestaje mieć umiar. Często spotykane jest sięganie po kolor dodatkowy. Na szczęście obecnie większość fotografów wykonujących sesje zdjęciowe rezygnuje z edycji kolorów dodatkowych, preferując stworzenie interesującego obrazu podczas komponowania zdjęcia, zamiast polegać na edycji już po jego zrobieniu.

Kreatywność

Podczas sesji zdjęciowych ważna jest kreatywność, ale czasami koncentruje się ona nie na tym, na czym powinna. Jeśli fotograf unika edycji koloru dodatkowego, może to nadrobić w inny „kreatywny” sposób. Poznasz go, gdy go zobaczysz zdjęcia – przesadnie nasycone, sztuczne zdjęcia krajobrazowe, w których para młoda to tylko dodatek. Dotyczy to także nadużywania efektu sepii, ponieważ tylko w rzadkich przypadkach wygląda to dobrze. Tak, jak obecnie można łatwo wybrać sesje zdjęciowe, które zrobione zostały w latach 90., tak za kilka lat równie łatwo będzie wskazać na obecne czasy. Znamienne jest nadmierne korzystanie z filtrów, które nie zawsze dają naturalny efekt, a wręcz przeciwnie, sprawiają, że wszystkie zdjęcie wyglądają jak z jednej taśmy produkcyjnej.

Kreatywność fotografa przygotowującego sesje zdjęciowe łatwo jest także poznać po rodzaju zastosowanego oświetlenia. Absolutnie unikać należy tego, który preferuje zdjęcia wnętrza z pomarańczowym blaskiem pochodzącym ze sztucznego oświetlenia. Odrobina ciepłego światła wyglądać może dobrze, ale co za dużo, to niezdrowo i całość dać może nienaturalny efekt. Podczas edycji, takiego błędu raczej nie da się poprawić i fotografowani małżonkowie na zawsze zyskują pomarańczowe lub cyjanowe odcienie na twarzach.

Przeglądając portfolio zdjęć ślubnych, spróbuj zorientować się, jakiego rodzaju oświetlenie jest używane na zdjęciu, i zapytaj fotografa, czy kolor obiektów na zdjęciu wygląda naturalnie, czy też zmienił się ze względu na światło? Czy wszystko wygląda dobrze, czy panna młoda ma pomarańczową twarz? To bardzo istotne, jeżeli chcesz, aby sesje zdjęciowe z Twoim udziałem skończyły się większym sukcesem. Oświetlenie, podobnie jak samo miejsce odbycia się sesji, mocno wpływa na uzyskany efekt.